Veelgestelde vragen
Heb je een dringende vraag? Wij hebben een lijst met veelgestelde vragen opgesteld zodat je zelf aan de slag kunt. Lekker snel en handig. Kom je er zelf niet uit? Dan kun je contact met ons opnemen om hiervoor een afspraak te maken.
Wat moet ik doen als ik niet meer kan koppelen via Bluetooth?
De Bluetooth-verbinding tussen je telefoon en je apparaat kan soms vastlopen. Vervelend. Misschien kun je dit probleem snel zelf oplossen. Er zijn twee manieren om dit op te lossen.
Ontkoppel je telefoon en je apparaat. Verwijder daarnaast de beschikbare Bluetooth-verbindingen op beide apparaten. Zoek je systeem opnieuw via telefoon en koppel het opnieuw. Vaak is het probleem dan al opgelost.
Als je een Android-gestuurd systeem gebruikt, is het uitvoeren van een RESET vaak de oplossing. Op je apparaat zit een kleine RST-knop. Deze kun je bedienen met een paperclip. Houd deze 10 sec. ingedrukt. Het apparaat start dan opnieuw op. In veel gevallen is het probleem hiermee opgelost.
Lukt dat niet, dan staan wij voor je klaar. Wij helpen je graag.
Kan ik een navigatiesysteem dat ik zelf heb gekocht bij Car Audio Limburg aansluiten?
Deze vraag krijgen we bijna dagelijks. Het is lastig om daar een eenduidig antwoord op te geven. Eén ding is zeker. Vergeleken met vroeger is het installeren van een navigatiesysteem er niet eenvoudiger op geworden. Vaak moet er rekening worden gehouden met het dashboard van de auto, zodat verschillende elektronische accessoires blijven werken, zoals de stuurfunctie of de originele USB.
Tegenwoordig zijn navigatiesystemen ook veel uitgebreider dan vroeger, waardoor er meer moet worden aangesloten dan verwacht. Informeer bij twijfel vooraf naar de mogelijkheden. Car Audio Limburg adviseert u graag. Wij maken een passende offerte en plannen een professionele installatie in. Zo bent u verzekerd van de garantie op het apparaat en de installatie.
Hoe kan ik mijn WiFi aansluiten op mijn systeem?
Als uw apparaat een WiFi-dongle of ingebouwde WiFi-module heeft, kan deze worden gekoppeld aan een internetverbinding.
Dit kan via de Hotspot van uw telefoon of met uw thuisnetwerk. Vaak zien we dat de thuisnetwerkverbinding minder stabiel is dan de Hotspot op de telefoon. Als je op je toestel onder instellingen naar WiFi gaat, vind je daar alle beschikbare netwerken. Klik op de gewenste verbinding en voer het wachtwoord in. Er verschijnt dan rechtsboven een WiFi-icoontje en je bent verbonden.
Voor Android toestellen moet je eerst een Google Account aanmaken voordat je toegang krijgt tot de Play Store. Ook als je in de Playstore zit, word je hiernaar gevraagd. Dit kan ook via de optie instellingen->account aanmaken. Lukt dit niet, neem dan contact met ons op.
Hoe zit het met de garantie als ik het zelf heb geïnstalleerd?
Op buitenlandse producten heb je 1 jaar garantie. Op Europese producten 2 jaar. Zodra wij het toestel hebben geïnstalleerd, krijg je ook 1 jaar garantie op de installatie. Als je het zelf hebt geïnstalleerd, heb je alleen garantie op het toestel. Als er bij je eigen installatie een defect blijkt te zijn ontstaan, kan dit gevolgen hebben voor je garantie. Houd er dus rekening mee dat je het toestel altijd op de juiste manier monteert. Zo voorkom je teleurstellingen.
Heb je online een aankoop gedaan en ben je ontevreden of ben je van gedachten veranderd?
Als klant heeft u vervolgens de mogelijkheid om de bestelling binnen 14 dagen te retourneren, mits het product voldoet aan de retourvoorwaarden. Indien hieraan is voldaan, ontvangt u uiteraard het aankoopbedrag terug. De retourkosten zijn echter wel voor uw eigen rekening.
Waarom geen gratis verzending?
Wij doen er elke dag alles aan om onze producten zo scherp mogelijk aan te bieden. Veel bedrijven rekenen verzendkosten in hun producten. Om zo transparant mogelijk te blijven, hebben wij ervoor gekozen om dit niet te doen. Bestellingen boven de € 100,- verzenden wij GRATIS. Voor goedkopere bestellingen rekenen wij verzendkosten.
Is het mogelijk om mijn bestelling in de showroom op te halen?
Het is uiteraard mogelijk om uw bestelling op te halen. U ontvangt van ons een bericht wanneer de bestelling klaar is.
Welke speakers zijn het beste voor mij?
Afhankelijk van uw muziekkeuze, type auto, gewenst resultaat en budget hebben wij diverse mooie speakermerken in ons programma. Indien u bepaalde wensen heeft, is een bezoek aan onze showroom een goede optie. Hier kunnen wij u middels een demonstratie duidelijk de verschillen laten zien. En kunnen wij u vrijblijvend advies geven.
Krijg ik ook garantie op de installatie?
Car Audio Limburg geeft u 1 jaar garantie op de uitgevoerde werkzaamheden.
Moet ik een afspraak maken om jullie showroom te bezichtigen?
Onze showroom is dagelijks geopend van 13:30 tot 17:00 uur. Als u een specifieke vraag heeft of een offerte wilt ontvangen, is het handiger om een afspraak te maken. Dan kunnen we ook tijd voor u maken.
Mijn product staat er niet bij. Wat nu?
Wij werken er elke dag hard aan om onze webshop zo compleet mogelijk te houden. Het kan soms voorkomen dat een product niet in onze webshop staat. Excuses hiervoor! Neem gerust contact met ons op.
Ik heb interesse in een product, maar mijn type auto staat er niet bij. Past dit?
In dat geval kunt u het beste het contactformulier invullen. Wij zoeken graag voor u uit of het in uw auto mogelijk is.
Kan ik als buitenlands bedrijf ook zonder BTW bij jullie kopen?
Buitenlandse bedrijven kunnen bij ons producten kopen zonder BTW. Hiervoor hebben wij een geldig BTW-nummer nodig.
Moet ik ook betalen voor een keuring bij jullie?
Wij hanteren een standaard keuringstarief van € 79 incl. BTW. BTW indien wij het probleem in uw auto binnen 1 uur hebben vastgesteld. Indien er zich een probleem voordoet dat niet binnen dit tijdsbestek kan worden gevonden, zullen wij een nieuwe afspraak moeten maken en/of de tijd die wij besteden aan het onderzoek op een nacalculatie moeten berekenen op € 79 incl. BTW/uur.